reklama

Mám sen

15. januára sme si pripomenuli 78. výročie narodenia Martina Luthera Kinga, známeho černošského baptistického kazateľa a bojovníka za práva černochov.  Kópiu jeho slávnej kázne „Mám sen“ mám roky zavesenú v kancelárii. Často mi bola inšpiráciou. Sám som snívač, ale tento chlapík je vážna káva. Ako 19 ročný sa stal kazateľom v Ebenezer Baptist Church, Atlanta, Georgia. 30 krát ho zajali kvôli boju za občianske práva. V roku 1963 viedol pochod vo Washingtone pri Lincolnovom pamätníku, kde kázal svoju najznámejšiu kázeň. Tu je z nej úryvok: ,,Mám sen, že moje štyri malé deti budú jedného dňa žiť v národe, kde už nebudú posudzovaní podľa farby svojej pleti, ale podľa svojho charakteru, kde sa malí čierni chlapci a čierne dievčatá budú môcť držať za ruky s malými bielymi chlapcami a dievčatami a budú môcť kráčať spoločne ako bratia a sestry.“ Aj keď na Kinga ako na 39 ročného spáchali atentát na balkóne hotela, jeho sen sa naplnil. Dnes žijú milióny inak, slobodne, lebo mladý King sníval a žil pre svoj sen. Neviem, čo to robí s tebou, ale ja som pohnutý! (Tu si môžte o tom orečítať viac http://www.ecav.sk/info/spravodajstvo/2004/tlac-2004-04-

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Miro Tóth

Miro Tóth

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Je 10 rokov ženatý, otec dvoch synov. Má za sebou teologické štúdium v USA aj na Slovensku. Pracuje ako duchovný, založil Kresťanské centrum (www.krestanskecentrum.sk). Relaxuje hrou na klavír, rekreačne športuje, má rád dobrú knihu a veľa cestuje. Zoznam autorových rubrík:  InšpirácieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu